Nuotraukoje:Modesta Milašiūtė, UAB „MM Business“ įkūrėja ir direktorė
„Nebūčiau pagalvojusi, kad galėčiau turėti įmonę, verslą, nes buvau kaip ir daugelis – samdoma darbuotoja, buhalterė“, – šypteli pokalbio su „Lietuvos pajūriu“ pradžioje Modesta Milašiūtė, UAB „MM Business“, teikiančios buhalterinės apskaitos paslaugas, įkūrėja ir direktorė. Tačiau, raginama bičiulių, į darbą visada labai rimtai ir atsakingai žiūrėjusi Modesta savo įmonę įkūrė 2020 metų vasarą. „Mūsų įmonė šiais metais švęs penkerių metų gimtadienį, ir kukliai džiaugiamės: turime savo klientų pasitikėjimą“, – sakė M. Milašiūtė.
– Buhalterinės, finansinės ir mokestinės apskaitos srityje yra daug įmonių. Kokie yra jūsų „auksiniai patarimai“ pasirenkant tinkamiausią?
– Pagrindinis patarimas būtų dirbti su žmonėmis, kuriais pasitikite ir pirmojo susitikimo metu pajutote gerą aurą. Svarbiausia – pirmojo pokalbio metu drąsiai reikšti mintis, norus, viziją. Buhalteris, žinodamas jūsų verslo modelį ir planą, galės iš karto pasakyti, ar su turima patirtimi galės su jumis bendradarbiauti ir padėti pasiekti jūsų įmonės tikslų. Į ką pirmiausia būtina atkreipti dėmesį? Į atvirumą. Pati, bendraudama su potencialiais klientais, per pirmąjį pokalbį prašau atvirumo, visada klausiu, dėl kokių priežasčių norite pakeisti esamą buhalterį, nes būtent šis atsakymas diktuoja tolesnę pokalbio eigą. Kodėl atvirumas? Dėl to, kad anksčiau ar vėliau tiesa vis tiek išlenda. Mes savo kolektyve, ir taip pat bendraudami su esamais ir potencialiais klientais esame atviri. Pamenu vieną iš pirmųjų klientų: paskambino, kad nori kurti įmonę, užsiimančią nekilnojamuoju turtu. Pakalbėjome, papasakojo savo viziją, atsakiau, kad su nekilnojamuoju turtu dar nėra tekę susidurti, bet man būtų įdomu. Manimi pasitikėjo ir jau ketverius metus sėkmingai bendradarbiaujame.
Per penkerius įmonės gyvavimo metus pastebėjau, kad mūsų klientai mums yra kaip šeimos nariai. Mes bendraujame be baimės, nėra taip, kad „baisu skambinti buhalterei, nes kažko nepadariau, tai dabar pyks“. Žinoma, būna visokių situacijų, griežtesnių pokalbių, bet visada visas iškilusias problemas sprendžiame greitai ir taikiai. O susėdę prie kavos puodelio, susitikimą pradedame apsikeisdami geromis naujienomis ir tik tada jau einame prie to, ką reikia spręsti.
– Kas buvo jūsų pirmieji klientai?
– Nebūčiau pagalvojusi, kad galėčiau turėti įmonę, verslą, nes buvau kaip ir daugelis, samdoma darbuotoja, buhalterė. Į darbą visada žiūrėjau labai rimtai ir atsakingai. Tačiau raginama draugų ir sesers, kurie porą metų mane spaudė įkurti įmonę, 2020 m. birželio 2 d. buvo įkurta UAB „MM Business“. Tad ir pirmieji klientai buvo artimiausių draugų įmonės. O tada jau kaip laimėjus loterijos bilietą, klientai atsirado patys.
– Kokius įmonės etapus išskirtumėte – juk jau dirbate daugiau nei penkerius metus?
– Mano, kaip finansų srityje dirbančios, patirtis siekia daugiau kaip dešimt metų. Iš tikrųjų įmonė tik šiais metais švęs penkerių metų gimtadienį. Tad nesame nei labai jauni, nei labai seni rinkoje. Nepasakyčiau, kad yra etapų, kuriuos galėčiau išskirti. Tiesiog mums labai pasisekė, kad pradžioje atsiradęs klientų ratas eina su mumis koja kojon ir tas stabilumas, ir pasitikėjimas, ko gero, ir leidžia prisitraukti naujų klientų.
– Ko gero, per penkerius metus atliktų paslaugų jau šimtai? Kokios situacijos, kuriose jums pavyko pasiūlyti ar rasti sprendimą, iki šiol jums įsiminė?
– Anksčiau, kol dar nebuvau įkūrusi įmonės, teko dirbti didelės apimties audituojamose įmonėse ir prie auditų tekdavo prisidėti tik maža dalimi. Pradėjus dirbti su mažais klientais ir jiems augant iki didėlės apimties įmonių, kuomet reikalingas privalomas finansinis auditas, tai, ko gero, pirmas auditas, kurį teko atlikti visa apimtimi jau savarankiškai, buvo didžiausia ir įsimintiniausa viso darbo akimirka, kad einame su klientais teisingu keliu.
– Kokie klientų įvertinimai ir/ar komplimentai jums – svarbiausi?
– Svarbiausia yra jų pasitikėjimas. Kai ateina su viena įmone ir pradedame darbuotis, ir tada, turėdami verslo idėjų, įkuria dar bendrovių ir jau nuo pat tų įmonių pradžios jas kuriame kartu. Taip pat vienas didžiausių įvertinimų, kai rekomenduoja mus kitiems. O svarbiausia, kad prieš kažką darydami, pirmiausia pasitaria su mumis.
– Savo tinklapy skelbiate, kad puikiai išmanote darbuotojų trumpalaikį ir ilgalaikį komandiravimą į užsienio šalis. Kodėl tai aktualu?
– Dabartinė rinka diktuoja tokias sąlygas. Yra iš tiesų labai daug jau seniai veikiančių ir naujai besikuriančių įmonių, kurios dalį veiklos vykdo užsienyje. Dėl to ir darbuotojus tenka siųsti komandiruotėms į užsienio šalis. Kai prieš 12 metų teko dirbti transporto įmonėje, ten pirmą kartą teko susidurti, kas yra komandiruotės ir kokios jos yra. Mane tai labai sužavėjo – skirtingos šalys, laikotarpiai, mokestinė bazė. Per tuos dvylika metų iki dabar tai, kas susiję su darbuotojų komandiravimu, labai pasikeitė. Mes į tai gilinamės ir sekame pasikeitimus, tai yra vienas iš mūsų varomųjų arkliukų, nes su darbuotojų komandiravimu dirbu jau 12 metų.
– Teikiate ir konsultacijas bei mokymus apskaitos ir buhalterijos klausimais, ar ne?
– Konsultacijas apskaitos ir mokesčių klausimais teikiame, bet mokymams dar reikia paaugti. Tenka dalyvauti mokymuose, kuriuos veda buhalterines paslaugas teikiančių įmonių kolegos. Juose labai įdomu dalyvauti, diskutuoti, kyla minčių, kad gal būtų įdomu pravesti mokymus, bet, kaip ir minėjau, tam dar reikia paaugti.
– Kokios yra dažniausios įmonių ir jų vadovų klaidos apskaitos ir buhalterijos srityje?
– Jei vadovą įvardintume kaip dešinę ranką, o buhalterį – kaip kairę, tai dešinė visada turi žinoti, ką daro kairė ir atvirkščiai, ir tada klaidų nebus.
– Į kokias buhalterinės apskaitos naujoves svarbu atkreipti dėmesį šiais metais?
– Aktualu visiems, kad nelieka 1 ir 2 ct kaip atsiskaitymo priemonės. Nuo gegužės 1 d. jau visi kasos aparatai turės būti išmanūs. Įmonėms, gaunančioms paramą, reikėtų atkreipti dėmesį dėl 1,2 proc. paramos. Kaip ir kiekvienais metais, pasikeitė MMA tarifai. Taip pat 1 proc. padidinti pelno mokesčio tarifai (6 ir 16 proc.), svarbus pelno mokesčio įstatymo pasikeitimas dėl lengvųjų automobilių įsigijimo ir nuomos sąnaudų.
– Pabaikite sakinį, prašau… Geras buhalteris – toks/tokia, kuris/kuri….?
– Kompetentingas, lankstus, žmogiškas ir atsakingas.